ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λόγω του κορονοϊού και μόνο για την περίοδο αυτή, μιας και έχουμε το σημειωματάριο στην τάξη, διευκολύνουμε τα παιδιά που απουσιάζουν με το να ανεβάζουμε τα μαθήματα και της δραστηριότητες της μέρας εδώ. Θα μπορείτε να μπαίνετε στη συγκεκριμένη ανάρτηση που θα ανανεώνεται κάθε μέρα ,για όσο τα παιδιά απουσιάζουν. Για οτιδήποτε χρειαστείτε, καλέστε στο σχολείο!
Δευτέρα 28-2-22
Λόγω της απουσίας μου Πέμπτη και Παρασκευή, ξαναβρεθήκαμε σήμερα!
Στο μάθημα της Ιστορίας ασχοληθήκαμε με τις εμφύλιες συγκρούσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της Επανάστασης. Και μελετήσαμε κάποιες πηγές σχετικές με το θέμα.
Ξεκινήσαμε γράφοντας στο χαρτί λέξεις και φράσεις σχετικές με τον πόλεμο, όπως κλάμα, δράμα, εγκατάλειψη σπιτιού, θάνατος , βομβαρδισμοί. Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να δώσουμε μια ερμηνεία της λέξης πόλεμος . Και έπειτα να καταλάβουμε τι είναι ο εμφύλιος πόλεμος και ποια τα κοινά στοιχεία και οι διαφορές του από τον πόλεμο έτσι όπως τον ορίσαμε.
Στη συνέχεια μελετήσαμε το φυλλάδιο, το οποίο έχουμε να διαβασουμε και για την επόμενη φορά.
Στο μάθημα της Γλώσσας, μπήκαμε στο καινούριο κεφάλαιο με τίτλο , "Ατυχήματα". Διαβάσαμε το κείμενο με τίτλο "Με λένε Σόνια " , στη σελίδα 62 του βιβλίου και απαντήσαμε στις ασκήσεις 1 και 2 που ακολουθούν.
Για το σπίτι, έχουμε την άσκηση 9, στη σελίδα 15 στο καινούριο Τετράδιο Εργασιών.
Μπορείτε να τη βρείτε και εδώ.: Τετράδιο Εργασιών
Στα Εικαστικά , ασχοληθήκαμε με τους 3 Μουσικούς του Πικάσο , και φτιάξαμε τους δικούς μας μουσικούς από σχήματα.
Τετάρτη 23-2-22
Στο μάθημα της Γλώσσας γράψαμε έκθεση με θέμα " Αν έμπαινες σε μια μηχανή του χρόνου σε ποια εποχή θα ήθελες να μεταφερθείς και γιατί"
Στην πρώτη παράγραφο γράψαμε σε ποια περιοχή θα θέλαμε να πάμε και γιατί και στη δεύτερη τι θα κάναμε εκεί.
Στη συνέχεια , διαβάσαμε την 5η ιστορία από το παραμύθι η Φαρμα του Διαδικτύου και για το σπίτι είχαμε τις ερωτήσεις quiz.
Για όποιο παιδί έχει χάσει κάποια από τις ιστορίες, θα αφήσω το βιβλίο στη βιβλιοθήκη της τάξης.
Στο μάθημα της Ιστορίας, παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα της εργασίας με θέμα τους αγωνιστές του 21 με καταγωγή από την περιοχή του Ασπροπύργου καθώς και τα ονόματα δρόμων και οδών. Εικόνες μπορείτε να βρειτε στις σημερινές αναρτήσεις.
Στα μαθηματικά ελέγξαμε τις ασκήσεις στον πίνακα.
Κάναμε ομαδικά μια άσκηση και για το σπίτι έχουμε τις εξής πράξεις με πολλαπλασιασμό και άγνωστο.
35*χ=70
0,8*χ=8
4*χ=3,2
20*χ=80
25*χ=125
Τρίτη 22-2-2022
Στο μάθημα της Γλώσσας, τελειώσαμε την προτελευταία ιστορία της φάρμας του διαδικτύου, που είχε ως θέμα της την προστασία μας από αγνώστους που προσπαθούν να μας προσεγγίσουν στο διαδίκτυο.
Για το σπίτι έχουμε μια επαναληπτική φωτοτυπία, θα την πάρεις Αλέξανδρε με την επιστροφή σου στο σχολείο.
Στη φυσική γράψαμε επαναληπτικό κεφαλαίου. Θα το πάρεις όταν επιστρέψεις με το καλό!
Στα μαθηματικά, κάναμε εξάσκηση στο μάθημα, εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου.
Για το σπίτι, εξάσκηση, έχουμε τις παρακάτω εξισώσεις: ('οπου * σημαίνει πολλαπλασιασμός)
5*ω=20
6*ω= 30
7*χ= 49
8*ψ=1
9*φ=9
10*κ=12
3*λ=9
8*χ=4
100 *χ=14
Για τον κανόνα που διευκολύνει τη λύση των εξισώσεων με άγνωστο σε πολλαπλασιασμό, μπορείς να συμβουλευτείς τους κανόνες του κεφαλαίου 28 στο βιβλίο
ΔΕΥΤΕΡΑ 21-2-2022
Στο μάθημα της Ιστορίας κάναμε καινούριο μάθημα, με θέμα τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην Επανάσταση. Δηλαδή τις μορφές του Αγώνα. Επίσης, ασχοληθήκαμε με τις γυναίκες της Επανάστασης. και επεξεργαστήκαμε και κάποιες πηγές.
Για το σπίτι, εκτός από τη μελέτη του μαθήματος, μπορουμε να διαλέξουμε μια από τις παρακάτω δραστηριότητες ή και τις 2.
1) Συζητώ στην τάξη και αναφέρω μορφές του 1821 που έδρασαν στην περιοχή
μου. Γράφω ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα για μία από αυτές. Δηλαδή τη χρονολογία γέννησης, θανάτου, σπουδές αν υπάρχουν, στιγμές της ζωής, συμμετοχή στον Αγώνα.
Δεν ξεχνώ να αναφέρω τις πηγές μου!
2)Αναζητώ και καταγράφω στην περιοχή μου ονόματα οδών, πλατειών και μνη-
μεία, που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση. Επιλέγω ένα απ’ αυτά και
γράφω την ιστορία του.
Στο μάθημα της Γλώσσας ολοκληρώσαμε την τρίτη ιστορία της φαρμας του διαδικτύου, τις ερωτήσεις quiz δηλαδή που ήταν μετά την ιστορία με τις χήνες και τις βούλες και είχε ως θέμα της το ρατσισμό στο διαδίκτυο και την προσοχή που πρέπει να δίνουμε στις ψευδείς ειδήσεις.
Τέλος, στα εικαστικά, εμπνευσμένοι από το μάθημα της Ιστορίας, ζωγραφίσαμε τους καθημερινούς μας ήρωες.
Σκεφτήκαμε, ποιοι είναι οι δικοί μας Καθημερινοί Ήρωες, και τι τους κάνει να ξεχωρίζουν; Ένας πυροσβέστης; Ένας-μια γιατρός; Ένα παιδί που φροντίζει τα αδέσποτα ζώα και το περιβάλλον; H μητέρα ή ο πατέρας σου; Τους βλέπουμε γύρω μας, τους φανταστήκαμε και τους ζωντανεψαμε στο χαρτί, κάνοντάς τους ακόμα πιο μοναδικούς!
ΤΡΙΤΗ 12-2-2022
Στο μάθημα της φυσικής κάναμε το φύλλο εργασίας 2 , που αφορούσε στα άλατα
Για το μάθημα πατήστε ΕΔΩ
Στα μαθηματικά , μείναμε στο ίδιο μάθημα με την προηγούμενη φορά και κάναμε από το τετράδιο εργασιών τα προβλήματα 1 και 3
Για το σπίτι έχουμε τις παρακάτω εξισώσεις:
χ+18=20
ψ+20=30
ω=25+35
χ+22=29
χ+11=15
χ+23=24
χ+0.9=1
χ+0,9= 1,1
χ+1,23 =2
χ+2,45=2,95
χ+3,56=4,1
ψ+6=23
ΔΕΥΤΕΡΑ 14-2-2022
Στο μάθημα της ιστορίας , δεν προχωρήσαμε παρακάτω, μείναμε και πάλι στο μάθημα 5,γιατί ασχοληθήκαμε με ασκήσεις σχετικές με δημοτικά τραγούδια που αναφέρονται σε πολεμικές επιχειρήσεις την περίοδο 1821-1827. Επίσης, βάλαμε σε χρονολογική σειρά μάχες κατά τη διάρκεια της επανάστασης. Τέλος, είδαμε πηγές σχετικές με την Έξοδο του Μεσολογγίου όπως την παρακάτω ζωγραφιά του Παναγιώτη Ζωγράφου
Διαβασαμε την απόφαση των Μεσολογγιτών για την Έξοδό τους και επεξεργαστήκαμε ένα απόσπασμα από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους από το Ανθολόγιό μας. είναι αυτό.
Στη γλώσσα, ασχοληθήκαμε με ακόμα μια ιστορία από το βιβλίο "Η Φάρμα του Διαδικτύου",που είχε ως θέμα τις συναντήσεις με αγνώστους που γνωρίζουμε μόνο στο Διαδίκτυο και τη δημοσίευση προσωπικών φωτογραφιών μας από το διαδίκτυο. Μετά, απαντήσαμε στο quiz που ακολούθησε με ερωτήσεις σχετικές με την ασφάλειά μας και γράψαμε χρήσιμες συμβουλές αυτή τη φορά στην Υποτακτική.
Στα εικαστικά , ασχοληθήκαμε με τον ζωγράφο Keith Haring , και κάναμε ομαδικές εργασίες με βάση τα έργα του
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11-2-2022
Στο μάθημα της φυσικής ασχοληθήκαμε με το ΦΕ1 του κεφαλαίου οξέα βάσεις άλατα και κάναμε τα πειράματα μαζί.
Πατώντας ΕΔΩ μπορείτε να βρείτε την παρουσίαση του μαθήματος και κάποια βιντεάκια με τα πειράματα. Μπορείτε , αν έχετε τα υλικά και φυσικά με την επίβλεψη του γονέα, να δοκιμάσετε κάποια από αυτά και στο σπίτι.
Στα μαθηματικά προχωρήσαμε στη νέα θεματική ενότητα με τίτλο ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ
Κάναμε το μάθημα 26 (δραστηριότητα 1 σελ.26) και τους κανόνες, μαζί με λίγη εξάσκηση στον πίνακα.
Για το σπίτι έχουμε την άσκηση 1-2 και προβλήματα 1 και 2 στο τετράδιο εργασιών σελίδα 21
Την τελευταία ώρα κάναμε την πρόβα της λυρικής.
ΠΕΜΠΤΗ 10-2-2022
Στο μάθημα της Γλώσσας κάναμε την άσκηση 6 στη σελίδα 45 του βιβλίου.
Καταλήξαμε σε κανόνες για τις καταλήξεις της Προστακτικής στα ρήματα. Σκεφτόμαστε πρώτα το εγώ τώρα και μετά κάνουμε τις απαραίτητες αλλαγές:
το ω γίνεται η
το ίζω γίνεται ι
το είτε γράφεται με ει
και αναφέραμε κάποιες εξαιρέσεις
Για το σπίτι, για περαιτέρω εξάσκηση έχουμε την παρακάτω φωτοτυπία
Στη συνέχεια ξεκινήσαμε το βιβλίο "Η Φάρμα του Διαδικτύου, διαβάσαμε την πρώτη ιστορία και απαντήσαμε ομαδικά στο κουίζ. Στο τέλος γράψαμε συμβουλές για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο για τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μας στην Προστακτική, προσέχοντας τις καταλήξεις.