Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Νοέμβριος, 2021

Το κομμάτι που λείπει συναντά το Μεγάλο Ο

Εικόνα
 Μια από τις πιο όμορφες στιγμές στην τάξη μας ήταν η ανάγνωση του παραμυθιού "Το κομμάτι που λείπει συναντά το Μεγάλο Ο" του Σελ Σίλβερστάιν Ένα παραμύθι που μας έμαθε ότι "οι γωνίες και τα σχήματα αλλάζουν" και πως "μπορούμε να κυλήσουμε παρέα". Παρακάτω μπορείτε να το δείτε σε βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=niziicrwdUY

Έργα Τέχνης στην τάξη μας!

Εικόνα
 Η τάξη μας σιγά σιγά ομορφαίνει και γεμίζει έργα τέχνης φτιαγμένα από τα χεράκια μας! Πολλοί και πολλές οι καλλιτέχνες και οι καλλιτέχνιδες που γνωρίσαμε και έπεται συνέχεια... ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ "Αφού ταξίδεψε δεκαέξι ώρες με το τρένο, ο Βαν Γκόγκ έφτασε στην Αρλ και έμεινε σε ένα ξενοδοχείο. Οι κάτοικοι της μικρής εκείνης πόλης της νότιας Γαλλίας σύντομα έβγαλαν το συμπέρασμα ότι ο άντρας αυτός, με τις μπογιές, το αχυρένιο καπέλο και τα κόκκινα γένια, ήταν λίγο παράξενος. Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου παρατηρούσε έκπληκτος τον Βίνσεντ να ζωγραφίζει τόσους πολλούς πίνακες που δεν χωρούσαν πια στο δωμάτιό του.  Στην πλατεία Λαμαρτίνου, στον αριθμό 2, ο Βίνσεντ βρήκε ένα σπίτι με κίτρινη πρόσοψη. Είχε δύο δωμάτια, ένα εργαστήριο και μια κουζίνα. Επιτέλους!!!Θα αποκτούσε ένα δικό του σπίτι! Ένα κίτρινο σπίτι! Το όνειρό του ήταν να δημιουργήσει σε εκείνο το σπίτι μια κοινότητα καλλιτεχνών. Θα ζωγράφιζαν μαζί, θα αντάλασσαν ιδέες και θεωρίες και θα μοιράζονταν τα έξοδα." (από το παραμύθι ...

Τοπική ιστορία

Εικόνα
 Παράλληλα με τα μαθήματα Ιστορίας στην τάξη μας, μελετάμε και την τοπική μας ιστορία. Τα ευρήματά μας είναι σημαντικά και εκτός από το χώρο της τάξης θα τα αναρτούμε και στο ιστολόγιό μας για να μπορούν να ενημερώνονται όσοι και όσες ενδιαφέρονται για αυτά.   Με τον καιρό, ελπίζουμε να το εμπλουτίζουμε όλο και περισσότερο. Μέχρι στιγμής λοιπόν , ασχοληθήκαμε με τα εξής: 1)Με αφορμή το μάθημα που αναφερόταν στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της ξένης κυριαρχίας, αναζητήσαμε έθιμα του Ασπροπύργου στη σημερινή εποχή. Κάποια παιδιά ασχολήθηκαν με τα έθιμα των τόπων καταγωγής τους. Οι πηγές μας διάφορες. Το διαδίκτυο, άνθρωποι της οικογένειάς μας και βιβλία που είχαμε στο σπίτι μας. Έτσι αναφερθήκαμε στο αποκριάτικο έθιμο της "γκαμήλας". Πληροφορίες παραπάνω μπορείτε να βρείτε και εδώ,: https://www.topoikaitropoi.gr/ithi-kai-ethima/apokriatiko-ethimo-tis-gkamilas-ston-aspropirgo-ke-ntaouli/?fbclid=IwAR15x5pWjiRALKZdL9za8xFgfgyuWYahZSH9ly2UtHHET8Kh1caRumzU_ZQ Σ...

ΕΜΒΙΑ-ΑΒΙΑ-ΚΥΤΤΑΡΟ

 Το κεφάλαιο που ολοκληρώσαμε στο μάθημα της Φυσικής, είχε για θέμα του τους έμβιους οργανισμούς, τα άβια αντικείμενα και το κύτταρο. Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε υλικό που χρησιμοποιήσαμε και στην τάξη. ΒΙΝΤΕΟ έμβια-άβια: https://www.youtube.com/watch?v=05gaB_sB1Wg BΙΝΤΕΟ για τα  κύτταρα από το  Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας -  ΝΟΗΣΙΣ . https://www.youtube.com/watch?v=iF2myyIFhas BΙΝΤΕΟ για το DNA από το  Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας -  ΝΟΗΣΙΣ . https://www.youtube.com/watch?v=KmyhNeJCaKY ΒΙΝΤΕΟ για το DNA από το HUMAN NATURE https://www.youtube.com/watch?v=OonT7H0jU0Q

Κρητική Αναγέννηση- Ερωτόκριτος και Αρετούσα

Εικόνα
Στο μάθημα της Ιστορίας αυτό το μήνα, ασχολούμαστε με τα χρόνια της ξένης κυριαρχίας στον ελληνικό χώρο . Μαθαίνοντας λοιπόν για την πνευματική ζωή εκείνης της περιόδου, σταθήκαμε στην Κρητική Αναγέννηση, που ξεκίνησε κατά τον 16ο αιώνα στην Κρήτη και επηρεάστηκε από την Ιταλική Αναγέννηση που είχαμε μελετήσει στο προηγούμενο κεφάλαιό μας. Διαβάσαμε λοιπόν ένα έργο από εκείνη την εποχή, αγαπητό μέχρι και σήμερα, γραμμένο από τον Βιτσέντζο Κορνάρο, με τίτλο "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ", την περίοδο της Βενετοκρατίας.   https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%81%CF%89%CF%84%CF%8C%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%82   (παραπάνω μπορείτε να δείτε κάποιες γενικές πληροφορίες του έργου) και εδώ να ακούσετε κάποια τραγούδια εμπνευσμένα από την ιστορία τους: https://www.youtube.com/watch?v=UwDomxyoFgU https://www.youtube.com/watch?v=vEb_4tiS9bM https://www.youtube.com/watch?v=1MeCXzlAmNA Μας άρεσε πολύ η περιπέτειά του και είδαμε ότι επηρέασε πολλούς ανθρώπους, ανάμεσά τους χρόνια μετά, τον καλλιτέ...

ΔΕΙΚΤΗΣ ΠΟΝΟΥ

Εικόνα
ΟΙ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ Καθημερινά, μας συμβαίνουν μερικά πράγματα, όχι και τόσο ωραία! Κάποιος/α δεν προσέχει τα συναισθήματά μας ή κάποιος/α παραβλέπει τα δικαιώματά μας  ή κάποιος/α δε θέλει να ακούσει την άποψή μας ή κάποιος/α δρα επιθετικά Αυτά τα όχι και τόσο ωραία πράγματα μας κάνουν να αισθανόμαστε άσχημα!Μπορούν να μας πληγώσουν ή μπορούν επίσης να μας κάνουνε να θυμώσουμε!Γι’ αυτό και πριν λίγο καιρό, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας «Σήματα Πόνου», ώστε να μπορούμε να δούμε πόσα άσχημα πράγματα μας συμβαίνουν καθημερινά. Σχεδιάσαμε ένα σήμα ,που αναπαριστά τα συναισθήματά μας, την καρδιά, και γράψαμε πάνω όλα αυτά που θέλουμε οι άλλοι/ες να προσέχουν σε μας. Το φορέσαμε μια ολόκληρη μέρα! Και κάθε φορά που κάποιος/α έλεγε κάτι ή έκανε κάτι που μας πονούσε ή μας θύμωνε σκίζαμε ένα κομμάτι του Σήματος Πόνου! Μερικοί/ες από μας επιστρέψαμε σπίτι με μόνο ένα μικρό κομμάτι του Σήματος Πόνου.Αυτό ήταν αρκετό,για να δείξει,πόσο σημαντικό είναι για τον καθένα/μια μας...

Η τελεία!

Εικόνα
Στο παιχνίδι της δημιουργικότητας,συχνά,όλα ξεκινούν από μια ασήμαντη αφορμή.Για τη μικρή Λία η αφορμή θα είναι μια…τελεία! Στην αρχή υπάρχει μια άρνηση, ύστερα μια έκπληξη και τέλος…χμμμμ…στην ιστορία μας δεν υπάρχει τέλος, υπάρχει μια μόνο σπουδαία αρχή!(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου) Τις πρώτες μέρες στην τάξη, εμείς διαβάσαμε το παραμύθι του Peter H.Reynolds με τίτλο »Η τελεία» και εμπνευστήκαμε από τη Λία και τα έργα της. Πολλές φορές ακόμα μας βοηθάει η συμβουλή της δασκάλας της, "Κάνε με θάρρος την αρχή...και ό,τι βγει". Έτοιμες λοιπόν και οι δικές μας, διαφορετικές τελείες!  

Ντοματοκαροτόκοσμος

Εικόνα
  Κάποιες μέρες πριν μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα ,πραγματοποιήθηκε στην τάξη μας. Τρεις ντομάτες έκαναν την εμφάνισή τους. Αρχικά συζητήσαμε τα χαρακτηριστικά τους: Είναι κόκκινες, ζουμερές, γίνονται σαλάτα και ταιριάζουν με πολλά φαγητά .Η αλήθεια είναι ότι έμοιαζαν πολύ! Δεν ξεχώριζαν μεταξύ τους, ήταν απλώς ντομάτες με κοινά χαρακτηριστικά! Ακολούθησε ένα ομαδικό φύλλο εργασίας ,που μας βοήθησε να τα γνωρίσουμε καλύτερα.  Μια ντομάτα σε κάθε ομάδα λοιπόν! Πως λένε τη ντομάτα σας; Ποια μαγική δύναμη έχει; Που ζει; Τι της αρέσει να κάνει; Μετά από τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα και την παρουσίασή τους, οι  ντομάτες είχαν πια προσωπικότητα και δεν υπήρχε αμφιβολία ότι θα τα αναγνωρίζαμε ανάμεσα σε άλλες ντομάτες!Έτσι και έγινε!Τις μπερδέψαμε και κάθε ομάδα αναγνώρισε τη δική της ,που δεν έμοιαζε μόνο με τις άλλες(όπως νομίζαμε παραπάνω) ,αλλά είχε και τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά, που αφού τα ανακαλύψαμε ήμασταν σε θέση να τα αναγνωρίσουμε! Με την ώρα να πε...